Comment travailler ses mots clés ?

Trouvez les bons mots clés, gérer le maillage interne en cocon sémantique, améliorer le crawl par les liens internes. Référencement Google, Rédaction, Gestion de contenu et Optimisation de site web pour un meilleur référencement naturel sur les moteurs de recherche. Apprenez à bien référencer un site internet avec une stratégie de référencement naturel ou Black Hat SEO.

Créer une réponse à ce sujet

Vous ne pouvez pas poster de nouveaux sujets
Vous ne pouvez pas répondre aux sujets
Vous ne pouvez pas éditer vos messages
Vous ne pouvez pas supprimer vos messages
Vous ne pouvez pas joindre des fichiers

partagepartagepartage
Il y a 8 messages dans cette section.
Page 1 sur 1
Créer un nouveau Sujet sur le Forum

Comment travailler ses mots clés ?

Message :N°1  Message

par
» Mar 16 Mai 2017 12:02

Bonjour,

Je réalise des sites ou parfois les mots clés ne sont pas très nombreux, généralement je réalise des sites avec minimum 200 articles, cependant, j'ai un gros soucis. En effet, parfois, il y a peu de dérivés avec le mot clé choisi, du coup, j'ai l'impression de me répéter dans les articles et du coup du sur-optimiser les mots clés ( on retrouve plusieurs fois les mêmes mots clés dans les articles ). Et Google ne semble pas aimer du tout cela, du coup comment vous faîtes ? vous créez des articles qui n'ont rien à voir avec la thématique, histoire d'avoir toujours du contenu à mettre sous la dent de Google ? Je pense qu'il faut normalement 1 article / mot clé ciblé, puis un autre article avec un autre mot clé ciblé... ce qui en fin de compte ne va pas faire beaucoup d'articles ( de peur de ne pas se répéter et retrouver trop souvent les mêmes mots clés sur les articles ). Je sais que j'ai été sanctionné à coup sûr à cause de ça sur de nombreux sites.

Vous travaillez de quelle façon ? Merci à vous !! :D
Je pense que c'est un sujet intéressant pour les néophytes comme moi.
  • 0

Membre
 
Messages: 24
Inscription: Mar 2 Mai 2017 12:49
Réputation: 22

Re: Comment travailler ses mots clés ?

Message :N°2  Message

par
» Mar 16 Mai 2017 14:45

Moi je fait entre 1 et 3 mots (très proche) par page. Depuis que j'ai créé l'outil d'analyse lexicale dans GHS Tools je n'utilise plus que cet outil pour identifier les bons mots clés. Je les passent un par un dans l'outil ca me donne un "Template d'article". Puis j'essaye toujours d'y mettre 1 ou 2 media minimum (en fonction de la taille du texte) en relation biensur avec le texte. Je m'assure aussi que les bons mots clés soit présent dans les meta tags, Hx et microdata.

Je préfère faire des petits sites très ciblé que des sites trop généraliste donc avec moins d'articles. Pour apporter du nouveau contenu ca dépend des thématiques, mais ya divers solutions comme, créer un forum, un annuaire, un faq, un glossaire etc...

Une petite astuce que j'utilise depuis plusieurs années : je fait varier parfois des portion de contenu à chaque affichage avec du content spinning ou autre, ainsi Google voit à chaque fois que ca a changer et donc que le contenu est mis a jour et donc qu'il faut revenir souvent :)

Google et les autres moteurs savent s'adapter, nous l'avons vu pendant des concours pour des mots qui n'existait pas. Il fallait faire comprendre une thematique à google, au debut souvent ca part dans tous les sens et au final ceux qui s'en sorte le mieux c'est ceux qui respectait la sémantique que google avait associé a ce mot au bout de 15 jours/ 1 mois. Ca montre que l'on peux "forcer" Google à ajouter des mots et des relations entre eux en l'habituant avec un mini net :)
  • 0

Avatar de l’utilisateur
GHS Team
 
Messages: 5118
Inscription: Dim 22 Déc 2013 16:17
Localisation: Europe & Asie
Réputation: 1205
Récompenses: 12
Membre Contributeur (1) Protecteur de GHS Tools (1) Membre Financeur (1) + 100 Posts sur le Forum (1) + 200 Posts sur le Forum (1) Le meilleur Posteur (1) Traducteur (Anglais / Chinois) (1) Rédaction & Correction FR (1) Traducteur (Français /Anglais) (1) Développeur WEB (1)

Re: Comment travailler ses mots clés ?

Message :N°3  Message

par
» Mar 16 Mai 2017 14:55

Merci pour ta réponse, mais par exemple, si tu veux monter sur le mot clé " pâquerette ", tu vas essayer de mettre de la long trail, ok, mais ce mot clé " principal " il se retrouve généralement dans tous les articles de ton blog ? du coup Google va voir que tu cherches à monter sur ce mot clé principal. C'est là que je veux en venir, est-ce que tu fais alors des articles ou il n'y a pas du tout ce mot clé ? moi je fais entre 100 et 300 mots et parfois des plus articles de 1500 par exemple.
  • 0

Membre
 
Messages: 24
Inscription: Mar 2 Mai 2017 12:49
Réputation: 22

Re: Comment travailler ses mots clés ?

Message :N°4  Message

par
» Mar 16 Mai 2017 21:42

Google regarde surtout si tu semble être le plus complet et pertinent sur le sujet afin de fournir le meilleur résultat possible.

Pour cibler ce mot mon 1er réflexe est de sortir toutes les expressions et mots clés lié à ce mot.

Il y a suroptimisation si tu utilise trop ce mot et délaisse trop les autres qui font sa sémantique.

J'ai pas mal de sites en EMD dédié à des plantes et le mot principal est dans chaque pages , ils se portent bien depuis des années...
  • 0

Avatar de l’utilisateur
GHS Team
 
Messages: 5118
Inscription: Dim 22 Déc 2013 16:17
Localisation: Europe & Asie
Réputation: 1205
Récompenses: 12
Membre Contributeur (1) Protecteur de GHS Tools (1) Membre Financeur (1) + 100 Posts sur le Forum (1) + 200 Posts sur le Forum (1) Le meilleur Posteur (1) Traducteur (Anglais / Chinois) (1) Rédaction & Correction FR (1) Traducteur (Français /Anglais) (1) Développeur WEB (1)

Re: Comment travailler ses mots clés ?

Message :N°5  Message

par
» Mer 17 Mai 2017 06:24

Merci Nico, vais essayer de pas faire trop le bourrin alors, et peut-être faire moins de pages.
  • 0

Membre
 
Messages: 24
Inscription: Mar 2 Mai 2017 12:49
Réputation: 22

Re: Comment travailler ses mots clés ?

Message :N°6  Message

par
» Lun 25 Fév 2019 05:54

Here are the ten steps to rank for a keyword in Google.

Step 1: Lay the Groundwork
This is really more of a pre-step than a first step. You’ll need to have some basics in place before you can hope to rank for any random keyword. These pre-requisites include:
A strong website – The longer your website has been around, accruing authority and links, the better. It’s also key that your entire site follow SEO best practices – start with Google’s Webmaster Guidelines if you don’t know what that means.
A network to draw on – In order to rank quickly for a keyword, it’s very useful to have a built-in network to share new content with – a blog following, an audience on social networks like Facebook and Twitter, email contacts you can reach out to for occasional help with a link. If you don’t know what that means, it’s time to start thinking about link building as relationship building.
Don’t rush this stuff in your race for Internet gold. If you don’t do things right the first time, you’ll just have to do them again later.

Step 2: Do Your Initial Keyword Research
You may think you know what keyword you want to target, but fact-check your instincts. Use several keyword tools to get a sense of the search volume for the keyword as well as the competition before you finalize your keyword choice. Your main considerations will include:
Choosing a keyword with good volume, but not too much volume – In general you don’t want to target a keyword that has low relative search volume if there’s an equivalent term that is much more popular. For example, there are usually over twice as many searches for “blah blah jobs” versus “blah blah careers.” However, don’t always automatically go for the keyword with the highest volume or difficulty; some keywords are simply too competitive and not worth your time. You’re not going to rank for “airline” unless you are, in fact, an airline.
Choosing a keyword that’s relevant to your business model – You’re more likely to succeed in ranking for a keyword if the term is relevant to your site and your business. You’re also more likely to get some real return on your ranking – remember that rankings in and of themselves aren’t particularly valuable, unless they’re driving worthwhile traffic and leads. For example, a party planning business might target “how to cook for a party” – but “how to cook rice” isn’t really going to be relevant to them or their target audience.
At this stage of the process, you should also make a list of close variations on your primary keyword. These will be helpful in writing and optimizing your content later on.

Step 3: Check Out the Competition
Once you’ve settled on a keyword, do a search for it on Google and a few other search engines to see what your competition is already doing. Pay particular attention to:
The domains and URLs – How many are exact match domains? Does every URL in the top 10 include the keyword?
The titles – How do the title tags incorporate the keyword?
The type of content that’s ranking – Product pages? Blog posts? Videos?
The types of businesses that are ranking – Are they huge brands? Small businesses? News sites?
How authoritative those sites are – You can use a plugin to check the age of the sites in the top 10, the size of their link profiles and so on.
You’re looking for ways that you can differentiate yourself. You’ll need to do at least as much as your competitors are doing to beat them. Ideally, you should be doing more, and doing it better.

Step 4: Consider Intent
The more specific the keyword (think long-tail keywords), the easier it is to gauge the searcher’s intent, and the easier it will be to serve up what those searchers are probably looking for. In search marketing, “intent” is our best guess at what the person using the search query really wants.
Google’s founders have said that the perfect search engine would serve only one result. You want to be that one result that satisfies the searcher’s need so they don’t bounce back to the search results, looking for a better answer.

Step 5: Conceptualize the Content
Next, form a plan for the actual content you’re going to create that will – hopefully – rank for your chosen keyword. There are many paths to ranking for a keyword, including but not limited to:
An article
A blog post
A product page
An index or directory of links (to other pages on your site or around the web)
An authoritative guide
An infographic
A video
How long will it take to create the content? Who should create it? Will you be doing everything in-house or outsourcing? Do you have all the resources and budget you need? Don’t get defeated: No matter your size or your budget, you have the ability to create a blog post. Content like infographics and videos will require more resources. Sometimes, the best way to answer a search query is with some sort of tool, like a mortgage calculator. If this is the case, you'll need engineering resources.

Step 6: Execute
Here’s where the rubber meets the road. Execute on your plan. Again, you shouldn’t rush any of these steps, but it’s especially important not to rush this one. More and more, search engines are looking for high-quality content that benefits the searcher, not keyword-stuffed spam or pages full of ads that only benefit you. If you’d rather buy traffic than put in the effort it requires to earn “free” organic search traffic, investigate PPC. “SEO isn’t easy” should be your mantra.

Step 7: Optimize for Your Keyword
In reality, steps 6 and 7 should be intertwined. Optimize your content while you’re creating it, rather than applying optimization after the fact. This is where the list of keywords you formulated in step 2 comes in. Leverage those keywords where you can in your content, but not to the point of sounding like a crazy robot. Remember that there are a lot of “invisible” places for keywords, and I’m not talking about using white text on a white background or anything else that violates Google guidelines. I mean stuff like image file names – users won’t see these if they’re not looking for them, but they can increase your keyword rankings.

Step 8: Publish
It’s (finally) time to push your content out into the world. Depending on the type of content it is, you may need to be careful about scheduling this step. This isn’t usually a consideration for evergreen content, but it may be important for content that’s tied to something in the news, an event or a trend. You may also need to coordinate with PR or other interested parties at your company, for example when launching content related to a new product or service.

Step 9: Promote
This step is important and should come immediately after publishing – in fact, for big pieces of content, it’s great if you can do some media outreach before the piece goes live. Make sure you do what you can to get your content in front of as many eyeballs as possible before it even has a chance to rank for the keyword:
Share your content through your business’s social accounts – Twitter, Facebook, Google+, LinkedIn et al. If you can, do this through your personal accounts too.
Use social buttons or widgets on your site to promote independent sharing – Make it easy for readers and viewers to keep the chain going. They’re more likely to tweet or share your article if all they have to do is click a button.
Build links to your content – Whatever the future of PageRank, link building is still a huge part of SEO (even if it is the most annoying part).

Step 10: Analyze
You’re not quite done yet! The web is a living medium, and it’s never too late to better optimize your content. Check your keyword ranking manually (be sure you’re signed out and not seeing overly personalized results) or with a rank checking tool. Also use your analytics to see what keywords your content is actually ranking for – they might not be the exact ones you initially targeted. If, after a couple of weeks or so, you’re not ranking for the right keywords, you have more work to do. Make sure that your content:
Is truly optimized
Is truly high-quality
Is truly visible
It’s also possible that the keyword you chose is too competitive and you need to scale back your ambition. Try targeting less competitive keywords until you’ve built up more authority.
  • 0

Membre
 
Messages: 3
Inscription: Ven 22 Fév 2019 07:00
Réputation: 0

Re: Comment travailler ses mots clés ?

Message :N°7  Message

par
» Lun 21 Oct 2019 10:08

Cet article est vraiment utile surtout pour les professionnels comme moi qui travail dans la création d’un site, mais également pour les amateurs qui veulent apprendre à le faire. Le ciblage des mots-clés est l’élément le plus important à prendre en compte lorsqu’on réalise site internet pour le bon référencement du contenu.
  • 0

Membre
 
Messages: 2
Inscription: Ven 18 Oct 2019 07:37
Réputation: 0

Re: Comment travailler ses mots clés ?

Message :N°8  Message

par
» Mar 22 Oct 2019 18:50

Oui tout à fait. Ca sert toujours
  • 0

Avatar de l’utilisateur
GHS Team
 
Messages: 685
Inscription: Sam 27 Déc 2014 14:20
Réputation: 678
Récompenses: 4
Membre Contributeur (1) Protecteur de GHS Tools (1) + 100 Posts sur le Forum (1) + 200 Posts sur le Forum (1)


Répondre à ce sujet du Forum

Qui est en ligne

Utilisateurs parcourant ce forum: Aucun utilisateur enregistré et 30 invités

Retourner vers SEO, Contenus et Optimisation On-Site